زمان جاری : سه شنبه 01 خرداد 1403 - 7:48 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 57
نویسنده پیام
amirali
آنلاین

ارسال‌ها : 127
عضویت: 14 /6 /1392
سن: 19
تشکرها : 2
تکنيکهاي تميز کردن کامپيوتر



يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز كننده را مستقيم روي بدنه لپ*تاپ نپاشيد بلكه آن را روي پارچه ريخته وسپس به بدنه بكشيد.

براي تميز كردن لپ*تاپ راه*هاي مختلفي وجود دارد اما بهترين روش آن است كه اول به دفترچه راهنماي كامپيوتر خود مراجعه كنيد و ببينيد در آنجا چه دستورالعملي براي تميز كردن لپ*تاپ شما داده است.

اغلب كارخانه*هاي فروشنده لپ*تاپ توصيه مي*كنند كه تميز كردن كلي لپ*تاپ يك بار در سال بيشتر انجام نشود.

اما كساني كه دايما در سفر هستند نياز بيشتري به تميز كردن كامپيوترشان پيدا مي*كنند. نخستين نكته در هنگام تميز كردن لپ*تاپ اين است كه از پارچه**هاي زمخت و زبر و موادي كه داراي حلال*هاي آمونياكي هستند خودداري كنيد.

انواع گردو خاك و كثافات مانند موي حيوانات و غيره ممكن است به درون كامپيوتر شما رفته باشد. خاك سيگار و تفاله*هاي ريز از ديگر مواردي است كه درون لپ*تاپ*ها پيدا مي*شود!
اينها معمولا بر روي صفحه نمايشگر شما و يا درون پورت*ها مي*نشينند و مشكلاتي را ايجاد مي*كنند. شما براي تميز كردن لپ*تاپ خود به وسايل زير نياز دارد: دمنده هوا، پارچه تنظيف پزشكي، محلول نظافت و در آخر يك تكه پارچه كتاني مانند يك تي*شرت.


بخش بيروني:

براي تميز كردن بخش بيروني و بدنه لپ*تاپ از يك تكه پارچه كتاني استفاده كنيد كه مي*تواند بخشي از يك تي*شرت كهنه و قديمي باشد.

به هيچ عنوان از پارچه*هاي راه* راه مخصوص نظافت و يا پارچه*هاي ساينده براي اين كار استفاده نكنيد.

از پارچه*ها و دستمال*هاي خشن مخصوص نظافت هم نبايد استفاده كنيد. يادتان باشد هيچ گاه اسپري تميز كننده را مستقيم روي بدنه لپ*تاپ نپاشيد بلكه آن را روي پارچه ريخته و سپس به بدنه بكشيد.


سوراخ*هاي هواكش

شما مي*توانيد از يك كمپرسور دمنده هوا بري تميز كردن سوراخ*هاي هواكش كامپيوتر خود استفاده كنيد.

در هنگام دميدن هوا به اين سوراخ*ها مراقب باشيد با شدت زياد اسپري نكنيد زيرا اين كار به پره*هاي فن كامپيوتر ممكن است آسيب بزند. از پارچه پزشكي براي تميز كردن لابه*لاي سوراخ*ها و پروانه فن استفاده كنيد.

هرگز كمپرسور هوا را مستقيم به سمت پروانه فن نگيريد چرا كه ممكن است باعث چرخ بيش از حد مجاز آن شود.


پورت*ها

پس از آن كه سوراخ*هاي هوا و فن تميز شدند به سراغ پورت*ها برويد. اين پورت* مكان**هايي هستند كه جرم زيادي را جمع*آوري مي*كنند براي تميز كردن آنها بايد از پارچه پزشكي استفاده كنيد.

دمنده هواي فشرده در اينجا نيز مي*تواند كمك فراواني براي تميز كردن پورت*ها بكند. فقط مراقب باشيد با فشار هوا جرم*ها را به اعماق پورت*ها نفرستيد.


نمايشگر

اگر قصد تميز كردن جرم*هاي روي صفحه نمايشگر را داريد، حتما قبل از اين كار لپ*تاپ را خاموش كنيد. باز هم از يك تكه پارچه كتان مانند يك تي*شرت استفاده كنيد و هرگز پارچه*هايي كه خش ايجاد مي*كنند را به كار نبريد.

هرگز از دستمال توالت براي پاك*كردن صفحه نمايشگر استفاده نكنيد. هرگز از محلول*هاي تميز*كننده كه پايه آمونياكي دارند براي تميز كردن صفحه نمايشگر استفاده نكنيد.

در صورت استفاده از اين محلول*ها پايان كار صفحه نمايشگر فرا رسيده است. براي اين كار حتما از محلول*هاي تميزكننده مانيتور استفاده كنيد كه مطمئن*تر است. هميشه محلول را بر روي پارچه اسپري كنيد و از اسپري كردن مستقيم بر روي صفحه نمايشگر پرهيز كنيد. جهت كشيدن پارچه بر روي صفحه نمايشگر از چپ به راست و از بالا به پايين است. شما همچنين مي*توانيد با مخلوط كردن ايزوپروپيل الكل و آب يك محلول تميزكننده اختصاصي براي خود بسازيد. اين محلول بايد حاوي قسمت*هاي مساوي از آب و الكل باشد.


كي*برد

كي*برد يكي از كثيف*ترين بخش*هاي كامپيوتر است و ممكن است انواع خوردني*ها و نوشيدني*ها در هنگام كار كردن روي آن بريزد. بسياري از جرم*ها به انگشتان شما چسبيده و از اين طريق وارد كيبورد شما مي*شوند.

براي خارج كردن جرم*ها و ذرات زير كيبورد كه در آن فرو رفته*اند از دمنده هواي فشرده با زاويه مورب استفاده كنيد. به راهنماي استفاده از لپ*تاپ مراجعه كنيد. چرا كه ممكن است كليد*هاي كي*برد شما قابليت برداشته شدن به منظور نظافت را داشته باشند. پس از تميز كردن از قرار گرفتن درست كليد*ها در جاي درست خودشان مطمئن شويد. پارچه پزشكي وسيله مفيدي براي پاك كردن كليدها و اطراف آنها است.


امضا کاربر



جمعه 18 بهمن 1392 - 11:05
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :